Extra Bloggare

Hello Directioners! (elr ni som simply gillar deras flickvänners stil)
 
Jag heter Kim Enqvist och är Emmas vän från Göteborg. Jag är 17 år och gillar att lyssna på musik, spela gitarr, sjunga och att vara allmänt flummig då och då. Det jag gillar att lyssna på är ofcourse 1D men även Ed Sheeran, Demi Lovato, Taylor swift m.m
Jag älskar tv-serier och är just nu väldigt insatt i PLL- Pretty Little Liars
 
Som ni nog vet är Emma just nu i England igen, hon va där för drygt en månad sedan på språkresa (med mig) ;)
 
Så jag tänkte blogga åt henne i några dagar tills hon kommer hem den 5:e augusti xD
Har ni några frågor e det bara att kommentera :) 
 
Annars hoppas jag att ni har ett riktigt gött sommarlov!! <3
 
 
 
 
 
 


» Emma

Ååå, du gillar också PLL! Vem är din favoritkaraktär? Min är Hannah eller Aria.

Svar: Asså jag har inte tänkt så mycket på det.... Jag gillar alla 4 huvudkaraktärerna lika mycket tror jag. Men jag tycker att som par så är Aria och Ezra och Spencer och Tobi sjukt gulliga tillsammans. Och sedan så gillar jag sidekicks och småroller ganska mycket. T.ex så är Engelsmannen som e med rätt mycket i första säsongen rätt så charmig.
Dress like a 1D girlfriend

2013-08-01 // 16:54:53
» Emma

Ja! Av paren håller jag med om Spencer och Tobi. Men har du läst böckerna?

Svar: Haha nej jag hade ingen aning om att det fanns böcker. Men jag är inte direkt typen som läser chick flicks. Däremot älskar jag fantasyböcker t.ex Lord of the rings. Och Hunger Games triologin är en av dom bästa jag läst.
Dress like a 1D girlfriend

2013-08-01 // 17:40:15
» Emma

Jag har inte häller läst böckerna. Ja! The Hunger Games är typ dom bästa böckerna som skrivits! Jag håller på att läsa Fatta Eld ännu en gång, som uppladdning till att den läpps på bio!!!! Vem/vilka är din/dina favoritkaraktärer? Mina är Katniss, Prim, Rue, Cinna och Clove.

(Oj, vad många frågor du får av mig! Hoppas du inte tycker det är jobbigt... Säg till i sådana fall!)

Svar: Haha nej det är bara roligt! Mina favoritkaraktärer är nog Katniss, Peeta, Haymitch, President Snow, Rue asså alla karaktärer är så sjuk bra! President Snow hatar man ju egentligen men han är en intressant karaktär och Peeta är den mest gulliga mysiga härliga glada person nånsin, som en teddybjörn typ man kan inte inte tycka om honom xD
Dress like a 1D girlfriend

2013-08-01 // 18:33:33
» Emma

Ja, President Snow kanske inte är så snäll..... Men Clove är ju inte heller så snäll! Hon tillhör ju karriäristerna och dom ät ju rätt elaka (Karriäristerrna= Clove, Glimmer, Marvel och Cato). Min kompis fick reda på att jag har fått Clove som favorit (vi har innan typ skapat ett litet hat mot dom 4, då dom försökt döda Katniss, och dödade Rue) Så jag fick en rätt långt sms av henne vad Clove gjort. Sååå vi får se vad som händer när hon kommer hem och vi träffas....

PS: Så det gör inget om jag frågar dig saker?

Svar: Nejdå det är intressant att höra vad andra tycker om boken xDLäst alla tre?
Dress like a 1D girlfriend

2013-08-01 // 19:19:14
» Maja

Hej!! :D Jag ska på språkresa till England nästa år, och är redan pirrig :P skulle du ha lust att bara berätta i stora drag hur det är , vad man gör och hur skolan är osv :)

Svar: Ja det beror nog lite på vart du åker och om du går intensiv kurs eller inte xDMen jag och Emma var ju i Oxford på intensiv kurs i 3 veckor.
Vi åkte dit på en onsdag och sedan på torsdagen och fredagen hade man någon aktivitet på förmiddagen och sedan på eftermiddagen hade man 3 timmars lektioner i blandade smågrupper med andra länder och dessa lektioner var rätt chill, mest för att lära känna lite folk och ha lite roligt. Sedan på helgerna var det aktiviteter bl.a två utflykter till London, en för sightseeing och en för shopping och sedan fanns det valfria aktiviteter som man fick betala för att åka på t.ex Harry Potter studios vilket var sjukt häftigt.
Efter den första helgen fick man ta ett test på måndagen och sedan blev man indelade i Level 3, 4 eller 5. Och då hade man i 2 veckor 3 timmars lektioner varje vardag antingen förmiddag eller eftermiddag och någon typ av aktivitet elr föreläsning på det andra tillfället. Sedan på kvällarna hade man roliga temakvällar som att gå på teater, tävlingar mot de andra länderna och vi hade 5 discon.

Det var riktigt roligt och våran svenska grupp blev som en liten familj. Man gjorde saker hela tiden. T.ex när man skulle hem till värdfamiljen efter skoldagen så hann man inte mycket mer än hem, slänga i sig mat, byta om snabbt om man behövde det och sen iväg till Oxford centrum igen för att göra vad man nu skulle göra på kvällen. Men det var sjukt värt det!
Har du någon specifik fråga om något så är det bara att fråga xD
och du kan maila mig på [email protected] om du känner för det :)
Dress like a 1D girlfriend

2013-08-01 // 20:04:47
» Emma

Japp, jag har läst alla tre. Och flera gånger. Dom är riktigt bra. Vilken är din favorit? Jag gillar slutet i Revolt. Och när jag läste Fatta Eld (Ska försöka skriva det så bra förklarat som möjligt, utan att avslöja förmycket för dom som inte läst den) Var jag tvungen att springa in i mitt rum och hämta Revolt, för jag ville veta hur den forsatte. Men i Fatta Eld känns det som det händer mest, eller vad tycker du? Jag längtar sjuktmycket till Fatta Eld har premiär och jag och min kompis ska se den på bio har vi tänkt! Synd bara att det är typ 5 månader kvar.... Eller är det 4? Jaja, det är en tid kvar. Tänker du se den på bio? Jag tycker det är sjuktdåligt att det är 1½ år mellan Hungerspelen och andra filmen. Sedan är det 1 år tills första delen av sista boken, och sedan efter ett år efter den kommer sista filmen. Dom delar alltså upp sista boken i 2 filmer. Fast det gör dom typ med alla filmer nu :/

Svar: Ja jag vet det suger att dom väntar så mycket med att släppa efterföljarna. Men jag antar att det gör att man har något att se fram emot xD Jo jag hade tänkt att se catching fire på bio med några kompisar xD Läst böckerna två gånger och ja dom e hur bra som helst och jag älskar älskar älskar slutet xD Men jag läste ju alla på Engelska så jag fick tänka efter lite när du sa fatta eld och revolt men nu fattar jag xD och jag vet inte riktigt vilken som e min favorit.... Jag säger som jag brukar säga att det är liksom inte riktigt tre böcker det är mer en bok uppdelat på tre. Den första delen skulle inte vara lika bra utan sista liksom, dom hör ihop. Jag älskar alla tre lika mycket. Men jag håller nog med dig om att det händer mest i catching fire (mittenboken)
Dress like a 1D girlfriend

2013-08-01 // 20:56:28
» Emma

Jag läser dom på svenska (Min engelska är sjuktdåligt! Känns ju bra att inte fatta något, haft en klasskamrat som bara pratar Engelska och åker till London om en månad) Jag hade tänkt skriva på titlarna på engelska, men jag hade stavat fel på allt!!! Bokstavligttalat allt! Men du har rätt, dom vill väl att man ska längta!! Vet du att Amandla Stenberg (Rue) är halv dansk? Och att hennes efternamn är svenskt?

Svar: Haha nej jag hade ingen aning, najs! och jag va i London för några veckor sedan. Det är awesome där! och jag hade inte heller velat läsa en bok som jag inte förstår, då e det mer värt att läsa den på svenska ;)
Dress like a 1D girlfriend

2013-08-01 // 21:45:25
» Emma

*(Min engelska är sjuktdålig! Det känns så där att inte ha fattat något när jag hade en klasskamrat som bara pratade Engelska, och så åker vi till London om en månad...)

2013-08-01 // 21:46:42
» Emma

Ja! Vad tyckte du var bäst i London? (Okej, det blir väldigt många kommentarer här. Om du vill kan du maila mig på mailen jag kommenterar med, ock svara där. Så blir det inte tusen kommentarer)

Svar: Haha okej xD
Dress like a 1D girlfriend

2013-08-01 // 22:09:02
» Emma

Kan du skriva på min blogg eller svara på kommentaren när du mailat?

Svar: Mailat xD!
Dress like a 1D girlfriend

2013-08-01 // 22:31:27
» Emma

Jag har svarat :) Och det är lite frågor i, så svara gärna

Svar: Svarat xD
Dress like a 1D girlfriend

2013-08-01 // 23:21:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback