Svar på frågestunden

Beskriv tjejernas stil med två ord
Eleanor: stilren
Perrie: söt
 
 
Vilken är din favoritlåt av Little Mix och One direction?
Little mix: Canonball
one direction: I wish och Last first kiss
 
Gillar du the vamps?
Jag har hört om dem men jag har aldrig lyssnat på deras musik, så jag kan inte riktigt svara på den frågan.
 
Vilken 1D kille är din favorit?
Niall James Horan
 
Är det någon av flickvännerna du ser upp till när det känner kläder?
Both of them
 
Top 5 artister, tv-serier, affärer
(Svåraste frågan EVER)
Artister: One direction, Little mix, Taylor swift, Hunter hayes, Lady Antebellum och mumford and sons.
Tv serier: Pretty little liars, one tree hill, full house, 7th heaven, glee (även The carrie diaries, sex and the city, Merlin och keeping up with the Kardashians.
Affärer: Urban outfitters, Topshop, New look, Primark, Miss selfridge (även missguided om vi snackar online)
 
Hur hittar du tjejernas exakta kläder?
Jag vet vilka deras favorit butiker är, så det är bara att börja där, men annars finns det mycket hjälp på polyvore och tumblr.
 
Dina favoritlåtar just nu?
(sätt dig bekvämt, detta kommer ta en stund..)
I want it that way - Backstreet boys
Animal - Conor Maynard
Wake me up - Avicii
Change my mind - One direction
Better than this - Hunter Hayes
Heartbreak girl - 5 seconds of summer
I wanna grow old with you - westlife
Closer - westlife
Below my feet - Mumford and sons
All too well - Taylor Swift
That's the way it is - Céline Dion
 
Vad har du för mobil?
iPhone 4s
 
Vad har du för skal på den?
 
 
 
Varför skapade du bloggen?
För att jag tyckte det skulle vara en rolig grej. Jag ville alltid ha en one direction blogg men det fanns redan så många, så då skapade jag en om deras flickvänner istället. För det fanns det ingen.
 
Vad är det bästa med att ha bloggen?
När man får prata med er läsare. När ni kommenterar, önskar och engagerar er.
 
Vad är det sämsta med att ha bloggen? 
Ibland tar den upp lite för mycket tid, det är ett väldigt krävande jobb.
 
Vad är ditt drömyrke?
Artist
 
Vem är din favorit av El, Perrie och Dani?
Eleanor
 
Brukar du klä dig som någon av dem?
Asså det är klart att jag blir inspirerad av dem, men jag skulle inte säga att min klädstil påminner om deras.
 
Vem av tjejerna beskriver din klädstil bäst?
Ingen egentligen, men jag skulle vilja säga Eleanor.
Eller Perrie, bara för att hon har så många söta klänningar. I like klänningar.
 
Vem tycker du har den bästa sångrösten i Sverige, världen?
I Sverige: Linda Pritchard
I världen: Céline Dion, med hästlängder (eller vad man brukar säga)
 
Jag är också intresserad av låtskrivning, kan du ge mig några tips?
Om du är nybörjare så rekomenderar jag att du sätter på en film, och när du sett klart på filmen så skriver du en soundtrack låt till filmen. tex som Safe and sound för the hunger games, eller My heart will go on för Titanic.
 
Om du har hållt på med låtskrivning ett tag och bara vill få lite hjälp på traven så är mina tips att lära dig hur man skriver en riktig kärlekslåt.
så 1. tänk vem det är du ska skriva om.
2. skriv ner allt du känner på ett papper.
3. få hjälp av mallen nedanför.
 
Vers 1: Hur är läget just nu?
Vers 2  Hur han får dig att må/känna
Refräng: Saker du vill göra/känna/uppleva när ni är tillsammans
Bridge: Vad/hur du vill att ni ska vara
 
Lär du lärt dig skriva en typsik "love long" så kan du börja skriva heartbreak och "just fallen in love" låtar. Det är lite svårare. Enligen mig iallafall.
 
Hur länge har du haft bloggen?
Sedan 5 januari detta året.
 
Tack för alla frågor nu skickade in. Hoppas ni blev hyffsat nöjda med svaren.
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback