Somebody's Heartbreak - del 2

 
 

Förra veckan

Jag visste inte vad jag skulle säga. Jag var mållös. Harry försökte ta tillbaka min uppmärksamhet som Niall hade tagit ifrån honom på bara några sekunder. Men jag var borta. Totalt.

 

-          Sherrie!! Hörde jag Harry skrika.

Jag lämnade Niall’s ögon för en sekund och vände mig mot Harry.

-          What? Sa jag med en oskyldig röst.

Harry svarade inte på min fråga, han bara rullade med ögonen och lade ifrån sig gitarren.

Jag vände mig om för att få höra mer av Niall’s underbara accent, men så snabbt jag skulle öppna min mun hejdades jag av Mr Adkins som ville tillägga att han skulle sätta betyg på våra låtar och även jämföra dem med en vi skrev förra terminen och se hur mycket vi hade utvecklats under sommaren.

Jag övertalade mig själv att skriva min låt och prata med Niall när lektionen var slut.

Jag satte mig bekvämt och såg att Harry redan hade kommit till andra versen på sin låt.

Det fick mig att bli stressad och jag började genast måla några halvnoter på linjerna.

 

Första lektionen hade passerat och jag lämnade in min låt som fått namnet love I’ve found in you. Mr Adkins gav mig ett leende och ett ”See you tomorrow” när jag lämnade klassrummet.

Jag gick mot mitt skåp där Kourtney redan stod och väntade på mig.

-          what took you so long? I Need your help picking out my “after lunch” outfit, sa hon med en irriterad röst.

Jag orkade inte förklara en gång till att min låtskrivarprofil hade 15 minuters längre lektioner än hennes bildprofil, så jag bara öppnade mitt skåp för att kolla vad jag hade som nästa lektion. Geografi.

Jag såg i min ögonvrå att Kourtney tappade tålamodet och började därför leta reda på Emily istället.

Jag hade 10 minuter på mig att hitta min geografi sal och jag kollade åt min vänster för att se om Harry kommit än. Det hade han inte. Det kändes skumt eftersom vi alltid gick till och från lektionerna tillsammans. Det var då jag kom på att jag lämnat honom i musiksalen.

”Hur kunde jag”, sa jag till mig själv och gick tillbaka mot musiksalen för att se om Harry var kvar. Jag mötte honom i Korridoren och han såg inte glad ut. Han gick och kollade ner i golvet.

-          My mind flew away, I’m so sorry for leaving you, sa jag med en smörande röst för förlåtelse.

Harry kollade upp och visade ett tecken med ögonbrynen som signalerade ”what ever”.

Jag frågade om han skulle ha geografi som jag, men han skulle ha matte.

Det gjorde att jag var tvungen att hitta geografi salen själv. Jag tog fram skolkartan som jag hade i bakfickan av mina jeans och såg att geografi salen låg längst ner i södra korridoren.

Jag lämnade Harry och gick mot södra korridoren. ”Geography” stod det stort på dörren.

Jag öppnade dörren och såg det jag velat se sedan musiklektionen slutade.

Niall. Jag satte mig vid hans bord och sa ”hej”

-          Hello again, sa han med ett leende.

-          I wrote my song about our two weeks last summer, sa jag lite blygt och tittade ner i bordet.

-          How nice, sa han med en lite ironisk ton.

-          What did you write about? Frågade jag med fundersamma ögon.

-          Well…. Ehm do you really want to know?

Jag signalerade ett “ja” med mina ögon och nickade även på huvudet.

I wrote my song about my girlfriend who still lives in my homecountry Ireland.
 


» Bella

jättebra :) längtar till nästa! :) kram! xx

2013-02-18 // 17:32:40
» Frida

Grymt bra!!:)xxx

Svar: Tack så mycket! :)
Emma Kvarnström

2013-02-19 // 22:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback