Träning och måluppsättningar

Detta inlägg kommer handla om träning!
Jag själv är ingen som glädjer mig åt att träna, men det måste ju göras.
Jag har försökt i många år med att börja träna, sätta upp mål, men en vecka senare sitter jag kvar där vid TVen och orkar inte röra på mig. Känner ni igen er?
Om vi bara pratar om träning som jag brukar göra så brukar jag försöka mig på springning/löpning för jag tycker det är den lättaste träningen som man inte behöver vara med i någon klubb osv, tex fotboll och innebandy.
Studdsmatta funkar ju också men den finns ju bara uppe på sommaren.
Jag har titigare haft som mål att gå ut och springa tex fyra gånger i veckan, och jag antar att någon av er också har haft det målet.
Har det funkat för er? Det funkade absolut inte för mig. Och jag har försökt att uppnå det målet under flera perioder, men det bara funkar inte. Jag hittar ingenting som får mig att vilja gå ut och springa.
Tills denna vecka. Jag kom på ett helt annat mål som än så länge har funkat 1000 gånger bättre.
Jag testade att sätta upp ett mål att jag skulle springa från min hemstad Karlstad, till Ystad i Skåne innan detta året var slut. Nej inte gå ut och springa igenom halva landet. Det skulle jag aldrig göra.
Jag kollade hur långt det var mellan Karlstad och Ystad, delade det i så många dagar kvar det är på året och fick fram hur många kilometer jag skulle springa om dagen.
Nu springer jag cirka två till tre kilometer dagligen i mitt rum till one direction musik framför spegeln.
Det är både roligt och utmanande. Det roliga är att jag faktiskt tror att jag kan klara av detta. Och det gör mig glad och peppad till att fortsätta tills jag faktiskt kommit fram till Ystad.
Så om ni nu också vill satsa på löpning. Testa detta målet. Välj en stad att springa till under en viss tid. Kanske till innan skolavslutningen, eller din födelsedag, eller vad som helst.
Berätta för mig i komentarerna vad du sysslar med för träning. Om du ska prova mitt tips, vilken stad väljer du att springa till?, berätta och dela med er!
Glöm inte bort att när ni uppfyllt ett mål, belöna er själva! Baka en kaka, spendera en hel dag med film och popcorn, vad som helst. Men det är viktigt.
 
 
 


Hur har du koll på hur långt du springer?

Svar: Jag har laddat ner appen "moves" som finns till iPhone. Vet ej hur det är med android men det finns 1000 tals olika appar som mäter hur långt du springer! :)
Emma Kvarnström

2013-02-13 // 13:28:41
» Julia

Alltså står du och springer på samma ställe? :)
Själv dansar jag zumba och ibland på sommaren far jag ut ok springer. ^^

Svar: Haha japp jag springer på samma ställe!Cool att du dansar zumba! :)
Emma Kvarnström

2013-02-13 // 18:45:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback