Somebody's Heartbreak - del 4

 
Förra veckan

-          I promise you, I know him from somewhere, sa Harry med en fundersam och övertygande ton.

-          Well, that was the guy you would cry together with me over.

-          Niall? Sa han förvånat

-          Yes, Niall. Sa jag med en sorgsen ton.

Harry ställde ifrån sig pizzan han höll i och drog in mig i hans famn. Han höll mig nära och hårt.

-          I’m here for you Sherrie, I always will.

 

”Äntligen fredag” var det första jag tänkte ner jag vaknade av solen som bländade mig ur sömnen.

Snart var hela första veckan av high school avklarad. Jag hatade det redan. Det faktum att Niall befann sig i samma klassrum som mig under alla mina favoritlektioner. Det hade varit okej om vi hade matte och fysik tillsammans, då hade jag haft ännu en anledning att skolka.

 

Jag klev ur Harrys bil och satte solglasögonen på huvudet.

-          Do you want to skip songwriting class today and eat something near the beach, frågade Harry.

-          No it’s okay, I love songwriting more then I hate Niall, sa jag och öppnade dörren in till skolan.

Harry rykte på axlarna och gick in med mig.

I korridoren på väg till mitt skåp stötte jag på Zayn. Han gick med bestämda steg och såg inte glad ut.

-          Hi Zayn, what’s wrong, sa jag med en fundersam ton.

-          If you see Emily today you can tell her that I don’t want anything to do with her anymore.

Han såg verkligen rasande ut. Vad har jag missat nu?

Jag tittade på Harry för att se om han var lika chockad som jag. Det var han.

Jag var tvungen att hitta Emily och fråga vad som hade hänt, men det var endast två minuter kvar tills första lektionen började. ”Jag får ta det sen” tänkte jag för mig själv och gick mot min engelska sal.

 

-          Hello, I’m Kim, sa en tjej i brunt hår som jag tydligen skulle dela bord med.

-          Hi, I’m Isabell, but call me Bella, sa den andra tjejen.

-          Well hi girls, I’m Sherrie.

Jag satte mig ner bredvid tjejerna och de verkade riktigt trevliga.

-          You’re a friend of Kourtney's and Emily's, right? Frågade Kim

-          Yes I am, sa jag.

Det var värst vad intressanta Emily och Kourtney hade blivit över natten då. Helt plötsligt kändes det som att alla pratade om dem.

-          Do you know their boyfriends? Frågade tjejerna.

-          Liam and Zayn? Yes I do, Zayn lives in the house next to mine and Liam I’ve knowed since first grade, svarade jag.

Jag förstod inte riktigt vart Kim och Bella ville komma med det hela och lektionen skulle dra igång i vilken sekund som helst så jag frågade dem om de ville komma på min BBQ fest som skulle äga rum ikväll.

-          We’d love to, sa Kim.

-          Can I bring some friends? Frågade Bella.

-          Sure, sa jag och vände mig om för att koncentrera mig på lärarens röst.

 

 

Klockan började närma sig sju och det var dags att gå ut på bakgården och hälsa på alla som kommit. Harry och Emily hade varit hos mig sedan efter skolan, Kourtney var tyvärr sjuk.

Vi gick ut alla tre tillsammans och såg att gästerna redan hade gjort upp en stor eld.

-          Welocome everybody, sa jag när jag kände någon som nuddade mig på axel.

Jag vände mig om och såg att det var Kim, Bella och tre till som stod och tittade åt ett annat håll.

-          Sherrie, this is our friends, sa Kim och Bella.

-          Hello, I’m Sherrie sa jag och skakade hand med en tjej som hade namnet Angelica.

-          I’m Niall, sa en kille som tittade ner i marken för att gömma sitt ansikte.

-          Well hi Niall, I’m Sherrie, sa jag med en över trevlig röst för att det skulle låta riktigt ironiskt.

Hur kan han dyka upp över allt? Jag såg varje gång att han försökte göra sig osynlig så han kan ju inte tycka det är speciellt bekvämt att träffa mig heller.

Jag bestämde mig för att inte bry mig om honom och gick därför istället till Harry för att be honom att starta igång någon aktivitet.

-          Okay everybody, it’s time for spin the bottle, skrek Harry och alla jublade.

Spin the bottle var en standard på BBQs.

-          Sherrie, you’ll start, sa Harry.

Jag rykte på axlarna och började snurra på glasflaskan.

Vem som helst förutom Niall tänkte jag och höll mina fingrar i kors.

Det blev Harry som flaskan stannade på. Folk jublade högt och jag kände mig lite stel som skulle kyssa min bästa vän, men det var det spelet gick ut på.

Eftersom Harry satt precis bredvid mig så vände jag mig bara åt min höger och kysste honom snabbt på munnen. Jag såg att han blev lite röd i ansiktet men han spelade rollen som att det inte var någon big deal och så var han på tur att snurra flaskan.

 

Vi hade spelat i över 30 minuter och nu var det Bellas tur. Jag såg hur hon höll fingrarna i kors.

Flaskan hamnade på Liam. Hon blev lättad och gick över till Liam som satt på andra sidan brasan för att kyssa honom. 

Det såg ut som att Liam tyckte om kyssen, men han rykte snabbt upp sig och snurrade på flaskan som hamnade på Niall.

-          Ooooooh, skrek en kille i min engelska klass högt.

Liam blev röd i hela ansiktet men han tog sitt glas med coca cola, hällde i lite ren vodka som stod vid brasan, tog en stor klunk och gick över för att kyssa Niall.

Alla tyckte det var underhållande förutom jag som hade en stor klump i magen eftersom det nu var Nialls tur att snurra flaskan.

Jag fick en stor lust att avbryta leken nu, men det var femton minuter kvar tills vi spelat i en timme som vi planerat.

Niall böjde sig fram och snurrade på flaskan. Det var en stark snurr men det såg ut som att jag skulle klara mig från att bli offret. Jag tog ett djupt andetag av lättnad när jag hörde folket skrika mitt namn.

Vad var det frågan om, tänkte jag medan jag öppnade ögonen ur min lättnad. Flaskan pekade på mig. Niall ställde sig upp för att komma över till mig, men han tvekade.

Alla tittade på mig, men Harry var den enda som förstod hur jag kände mig. Nu hade jag fått nog.

-          Sorry, I can’t do this, sa jag med ögonen fulla i vätska.

Jag sprang iväg från brasan och in i skogen.

-          Sherrie, ropade Harry och sprang efter mig.

När jag kommit en bit in i skogen och jag gett upp hoppet om att Harry skulle gå tillbaka till festen så stannade jag.

-          Why is this happening to me, sa jag med en ledsen och arg röst.

Harry kramade om mig och försökte lugna ner mig.

-          I’m sorry but can I please talk to Sherrie alone? frågade en röst jag inte visste var i närheten. Niall’s röst.

Harry tittade på mig för att få reda på om jag tyckte det var okej eller inte. Jag nickade och sa att han kunde gå tillbaka till festen.

Harry vände sig om för att lämna skogen åt mig och Niall.


Vad tycker ni om novellen?

Detta var del 4 och jag skulle vilja ha lite response. Är det något ni ser framför er kommer att hända? Vill ni att jag ska fortsätta att skriva på novellen eller ska jag sluta med den?

 

 



» Bella

jättebra! :) längtar till nästa! :) nu har jag kommit in :) fortsätt med novellen! :) snälla! :D kram! xoxo

2013-03-04 // 16:29:07
» Bella

vad som händer mellan bella och liam :D oxoxo

2013-03-04 // 16:29:33

I like that Kim character! She seems like an awesome cute funny person with an awesome voice ;) (kidding)

Svar: Well, Actually she's just a girl how is deeply in love with a guy wgo call himself Zayn... hahaha skoja ;)
Emma Kvarnström

2013-03-04 // 17:21:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback