Somebody's Heartbreak - del 7

 
Förra veckan

- What are you thinking of? Frågade jag.

- Nothing really, sa hon och sträckte på ryggen.

- It’s okay if you want to talk about Niall, I think you need to let some of it out.

- Maybe, sa hon tveksamt.

 

Bellas perspektiv

- Jag tror Liam körde upp på uppfarten precis, ropade mamma ifrån köket.

Jag sprang till fönster för att titta om det var han. Det var det.

Han såg riktigt stilig ut i sin mörklila skjorta och jeans. Själv hade jag klätt mig i min svarta långklänning jag köpt hemma i Sverige och ett par vita converse.

Var det för mycket? Eller kanske för lite…

Jag hörde ringklockan plinga och mammas gick mot dörren.

- Hello Liam, Bella will be down in any minute, sa mamma.

Jag tog ett djupt andetag och gick ned för trappan.

- You look beautiful, sa Liam medan han tittade djupt in i mina ögon.

- You too.

- Jag tog min jeansjacka som hängde på en krock vid dörren och kramade mamma hej då.

Vi hade bokat ett bord på Ala grillen som var Alabamas mest framgångsrika restaurang.

Det var en fin kväll. Månen sken bakom träden och det fanns många varma vindar i luften.

Vi hoppade in i Liams vita Lexus och åkte mot restaurangen.

 

Sherries Perspektiv

Jag var så glad att Harry fanns där för att lyssna på mig. Det var skönt att prata av sig lite.

- So now, can you please tell me why we came to LA? Frågade Harry.

- A record company contacted me.

- Are you serious? Frågade Harry med uppspärrade ögon.

Jag kunde knappt förstå det själv men för en vecka sedan hade jag fått ett mejl från Capitol Records som hade fått min demo CD och gav mig två biljetter till LA för att träffa dem.

- Well that is something to celebrate, what should we do, tillade Harry.

- Ehm, that Swedish DJ we listened to a while ago is playing at the LA local club.

- Avicii?

- Yeah, want to go? Frågade jag.

- Yes! He is awesome, sa Harry med ett stort leende.

Vi viftade hit vår servitris och bad om notan. Nu var det dags för fest.

 

Klubben var helt fullpackad, men det var liksom hela grejen med att festa på klubbar. Energin och stämningen var så otroligt rolig. Vi båda hade några oroliga vågor i magen eftersom vi använt våra falska IDn för att komma in.

Jag och Harry trängde oss fram till baren för att beställa en varsin drink.

- Okay everybody, it’s time for the awesome Avicii, skrek en klubbvärdinna som inte verkade helt nykter.

Harry tog min hand och drog med mig till det lysande dansgolvet. Med en drink i ena handen och takten i andra klarade jag mig. Niall hade inte slagit mina tankar en enda gång sedan jag steg in i denna klubb.

Avicii körde många låtar som gjorde att man bara flög iväg, man brydde sig inte om något annat än nuet.

-          This is my latest singel, hope you guys like it, sa Avicii i mikrofonen och började trycka på några knappar och skruva på några rattar.

 

Harry dansade tätt intill mig.

Hans hand smekte min nacke. Han kom närmare och viskade en bit av låt texten i mitt öra.

”I could be the one to make you feel that way, I could be the one to set you free”

 

Niall’s Perspektiv

Klockan var tre på natten och jag kunde som vanligt inte sova. Jag stirrade ut genom fönstret och det var inte samma gamla stora ek som hemma på Irland jag stirrade på.

Det var stjärntecknet Orion. Det var svårt att se stjärnorna på Irland på grund av alla moln som ofta täckte himlen.

Jag sträckte mig efter min iPhone som laddade på golvet för att gå in på facebook.

Harry Styles

Life is a party in LA

Harrys status gjorde att min panna rynkade sig, tills jag såg bilden han hade lagt upp.

Det var en bild på honom och Sherrie inne på någon klubb. Sherrie höll i en drink och formade sina läppar till en pussmun emot kameran medan Harry kysste henne på kinden.

Var det i Los Angeles de höll hus? Vad tusan gjorde dem där?

Jag kunde absolut inte sova nu, jag ville inte gå igenom facebook heller, så vad skulle jag göra?

Jag kände bara ilska i hela kroppen. Harry var med min tjej. Jag klarade inte av det längre.


Nu börjar det dra ihop sig lite.
Vad tror ni, kommer det bli Harry eller Niall som får Sherrie?


» Bella

jättebra! :) längtar till nästa! :) kram! xxxx

2013-03-25 // 17:15:54
» :)

Wow, du grymt bra på att skriva! Om du gör en till, kan du inte göra en som är lite mer verklighetsbaserad? Asså att dem är med i 1D o gör allt dem gör nu :)

Svar: Jo jag funderade på det efter att den här novellen är slut. :)Tack föresten!
Emma Kvarnström

2013-04-01 // 19:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback