Somebody's Heartbreak - del 8

 
Förra veckan

Jag sträckte mig efter min iPhone som laddade på golvet för att gå in på facebook.

Harry Styles

Life is a party in LA

Harrys status gjorde att min panna rynkade sig, tills jag såg bilden han hade lagt upp.

Det var en bild på honom och Sherrie inne på någon klubb. Sherrie höll i en drink och formade sina läppar till en pussmun emot kameran medan Harry kysste henne på kinden.

Var det i Los Angeles de höll hus? Vad tusan gjorde dem där?

Jag kunde absolut inte sova nu, jag ville inte gå igenom facebook heller, så vad skulle jag göra?

Jag kände bara ilska i hela kroppen. Harry var med min tjej. Jag klarade inte av det längre.

 

Kourtney’s perspektiv

Jag vaknade upp i en säng som inte var min. Väggarna var bekanta men jag kunde inte pussla ihop var jag befann mig.

Jag sträckte handen mot bordet intill för att få tag på min telefon när jag välte ned något som gick sönder. En flaska. Jag blinkade några gånger för att få vätska i ögonen till att se bättre.

Det var en spritflaska. Jag har inget minne av att jag drack något igår.

Siffrorna på telefonen visade att klockan var 11.23. Jag orkade inte resa mig upp, så jag sjönk tillbaka, jag gosade ner mig i täcket när plötsligt en famn sög in mig.

Jag var tydligen inte ensam i den främmande sängen.

Jag rullade lite åt min vänster för att se vem det var.

- Liam? Fick jag ur mig.

Jag fick ingen respons men jag var säker på att det var han. Jag kände igen hans händer, hans andetag och hans hår.

Jag började tänka, jag ansträngde mig. Vad hände egentligen igår?

Jag tittade upp i det vita taket i flera minuter innan jag fick svar på min fråga. Jag började svagt minnas. Det var en annan tjej med Liam när jag gick in i honom på Ala grillen. Bella.

- Liam, wake up, sa jag och knuffade till honom.

Liam försökte öppna ögonen och vakna till liv.

- Good morning Kourtney, sa han med sin mörka morgonröst.

- What did you do out with Bella last night? Frågade jag ilsket.

Jag såg att Liam inte ville prata om det. Han vände huvudet ifrån mig och tittade istället ut genom fönstret. Solen sken och en fjäril flög emot rutan.

- Liam!

- We were just eating, svarade han.

-  Don’t you want to be with me anymore? Do you want to be with Bella instead? frågade jag med en sorgsen ton.

Liam gav mig äntligen hans uppmärksamhet. Han rullade tätt intill mig och lade sin hand mot min kind.

- Of course, I love you Kourtney, I was drunk when I asked her out and I’m very sorry.

Jag hörde på hans röst att han var seriös och menade det han sa.

Jag kröp åter igen ner och kurade in mig i täcket och lade mitt huvud på Liam’s bröst.

 

Sherrie’s perspektiv

Min telefon vibrerade, det var mitt alarm som var ställt på klockan nio. Jag sträckte mig efter telefonen för att stänga av det. Solen sken genom fönstret och hotellrummet var varmt, minst 28 grader. Jag tvingade mig ur sängen och mötte min spegelbild. Hjälp vad jag såg ut. Jag var helt svart runt ögonen och hade läppstift runt hela munnen. Tydligen hade jag inte orkat rengöra mitt ansikte efter att vi kom hem från vårt festande.

Jag gick mot badrummet för att tvätta av mig.

Idag var dagen jag skulle träffa producenterna från Capitol Records för att diskutera ett eventuellt skivkontrakt. Det minsta jag kunde göra var att se fräsch och bra ut.

Harry sov fortfarande. Jag funderade över om jag skulle väcka honom eller inte. Han sa igår när vi gick mot klubben att han ville följa med men ville jag att han skulle göra det?

Efter nattens händelse på klubben hade stämningen mellan oss varit ganska stel. Harry erkände nästan rakt ut att han hade känslor för mig, men jag övertygade mig själv att skylla på alkoholen. Jag ville inte ha in något mer romantiskt drama i mitt liv just nu. Jag ville ha Harry som min bästa vän och jag ville verkligen ha det här skivkontraktet.

 Jag bestämde mig för att gå utan Harry. Han såg ändå ut att behöva sin skönhetssömn.

Jag satte på mig ett par ljusa jeansshorts och ett blått linne. Jag stoppade mobilen och några taxipengar i fickan och smög ut genom hotellrumsdörren.

 

Det var en jättefin dag ute. Jag viftade till mig en taxi och bad chauffören att köra till 1750 Vine Street där Capitol Records byggnaden låg.

Jag kände några fjärilar flyga runt i magen på mig, men det var det livet gick ut på. Jag var super taggad.

 

Niall’s perspektiv

Jag sprang upp för porttrappan och plingade på ringklockan flera gånger innan dörren öppnades.

- Niall? what are you doing here? Don’t you live in Ireland?

Så många frågor, jag hade inte tid att svara på dem.

- Hello Danny, yes I live in Ireland but can you please tell me where in LA Sherrie is? Frågade jag hastigt.

- Ehm I think she is staying at the Venice Plaza hotel with her friend Harry. Why are you asking? Frågade Sherrie’s pappa.

- Thank you, sa jag och sprang iväg som ett litet barn som sett ett spöke.

 

Det var dags att hoppa på planet till Los Angeles, det var dags att göra det rätta. Jag hade endast några 100 dollar och min iPhone med mig.

Planet lyfte och jag lutade mig bakåt och slappnade av.

 

När planet landade i LA var klockan lika mycket som när jag lämnade Alabama. Nu var det dags att leta upp Sherrie.

Jag hoppade in i en taxi och fick skjuts till Venice Plaza.

Receptionisten på hotellet var vänlig och hjälpte mig hitta till rummet jag sökte. Rum 649.

Dörren var målad i en vit nyans med guldiga konturer.

Det här hotellet såg ut att kosta miljoner. Hur kunde två tonåringar från Alabama utan jobb ha råd att stanna här?

Jag gick fram till dörren, tog ett djupt andetag och klackade på. Jag hoppades att ingen skulle öppna så att jag kunde sitta här utanför en stund och fundera om jag verkligen gjorde det rätta.

Jag hörde fotsteg närma sig och det rykte till i handtaget. Dörren öppnades.

Det var Harry som öppnade. Han såg helt nyvaken ut med täcket som täckte hans kropp.  

- Hi, can I talk to Sherrie? Fick jag fram.

- Niall? Frågade han och gnuggade sig om ögat.

- Ehm yeah.

- I don’t know where she is, I know she had something planned today but I can’t remember what it was, I have a little hangover but you can come in if you want, sa Harry.

Det kändes lite skumt att Harry bjöd in mig till deras hotellrum men det var väl bättre än att sitta i lobbyn helt själv.

 

 

 


» Bella

Vem är Kourtney? :/

Svar: Liam's flickvän, om du läser om första delen.Men du behöver inte bli ledsen, det kommer ordna sig ;)
Emma Kvarnström

2013-04-01 // 16:49:13
» Bella

jättebra :) xxx

2013-04-01 // 16:51:48
» Bella

Okej :) xx kram! xxx det var något fel med blogg.se innan, men det värkar har fixat nu :) xxx

2013-04-01 // 18:02:58
» Julia

awesome! kan inte vänta tills slutet kommer ahaha

Svar: Haha inte jag heller xD
Emma Kvarnström

2013-04-02 // 06:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback