Somebody's Heartbreak - del 1

 

Det var 10 minuter kvar tills bussen skulle gå och jag hade knappt ätit frukost än. Jag gick upp klockan halv 6 bara för att jag skulle vara säker på att jag skulle hinna med att fixa till mig. Det är ju trots allt första skoldagen efter sommarlovet.

"Nu får du vara nöjd" sa jag till mig själv och lade ifrån mig mascaran jag använt i över 5 minuter. Jag sprang ner för trappan, fyllde en termos med hemmabrygt starbucks kaffe, snodde min lillebrors smörgås han inte hade börjat äta på, tog min väska och stormade ut genom dörren. När jag kom fram till busshållsplatsen stod bussen redan och väntade på mig. Jag tackade vänligt busschauffören som väntat och sedan satte jag mig bredvid en softmore elev.

Under resan till skolan lyssnade jag på några hits från 80 talet och åt min brors macka med way to much smör på. När maskinerna lade av förstod jag att vi var framme. Första dagen, senior year på Stoneville Alabama high school of music and art.

Jag gick emot dörrarna när jag såg Harry vid parkeringen. Jag var tvungen att säga hej och fråga om hans nya bil.

"Hi Harry, where did you get all the money from?"

"Hey Sherrie, Well I've been saving under the summer. This car is awesome, want to take a ride someday?"

"Sure I'd love to".

Harry fixade till sitt lockiga hår med händerna och följde sedan med mig mot dörrarna.

Allt såg sig likt ut. Alla skåpen var fortfarande klottrade med samma klotter som innan sommaren, alla skyltarna på klassrumsdörrarna hängde fortfarande snett och alla pepsi flaskor man kunde köpa i cafeterian låg som valigt överallt i korridoren. Jag och Harry har haft skåp bredvid varandra sedan freshman year. Det är på den vägen vi blivit så bra kompisar. När jag öppnade mitt skåp så föll det ur en liten rosa lapp som sa "welcome back". Jag log en sekund åt lappen och kastade den sedan i papperskorgen precis bredvid.

"Sherrie" hörde jag två flickröster skrika. Jag vände mig om och såg att det var mina vänner Emily och Kourtney. Emily hade färgat sitt hår brunt sedan jag träffade henne senast och Kourtney hade genomfört en läppförstorning.

Med deras 14cm höga klackskor började de närma sig mig och Harry.

"It's so good to see you" sa Kourtney medans hon böjde sig ner för att ge mig en kram. Hon var redan längre än mig utan skor, och nu med dessa 14cm blev hon betydligt längre.

Harry hade alltid tyckt att Emily och Kourtney varit lite små irriterande och pratar därför gärna inte med dem mer än när han var tvungen, så därför försökte han gömma sig i sitt skåp medans Emily och Kourtney stod och babblade nonstop om hur deras sommar hade varit.

När klockan ringde till första lektionen tog jag sällskap med Harry och lämnade Kourtney och Emily som ändå skulle ha en make out scene med sina pojkvänner Zayn och Liam som kom förbi....

Min och Harrys första lektion var musik. Vi båda älskade våra två musiktimmar vi hade fyra gånger i veckan. Att få skriva låtar och spela instrument är det bästa vi vet. Jag brukar spela piano och Harry gitarr.

Harry tog tag i handtaget till musikklassrummet och höll upp dörren för mig. Jag neg lite små fånigt åt honom och lade sedan märke till att vår musiklärare hade möblerat om i rummet. Jag kollade runt i klassrummet och letade efter en ledig stol jag kunde sitta på. Jag satte mig vid ett litet bord mitt i klassrummet där det fanns två lediga stolar. En till mig och en till Harry.

Lektionen började och vår musiklärare Mr. Adkins gav oss instruktioner till att skriva en låt om något vi varit med om under sommaren. Jag visste precis vad jag skulle skriva om. I början av sommaren när jag var ute och campade träffade jag den mest underbara killen jag någonsin träffat. Han var jätte trevlig och var ifrån Irland. Han berättade massa historier därifrån och när han skulle åka hem till sitt hemland ville jag verkligen följa med. Men självklart fick jag inte för mamma och pappa.

Jag tog ett papper med några notrader på och frågade Harry om han kunde spela ett G. Han tog glatt upp gitarren och spelade ackordet G för mig men jag kunde inte höra det för killarna bakom mig pratade och skrattade så otroligt högt.

Jag vände mig om och sa:

"Excuse me, I'm trying to write a song over here so can you guys please be quiet?"

Killen som satt rygg emot rygg med mig vände sig om mot mig för att säga något tillbaka men hejdade sig. Jag blev helt borta när jag mötte hans bebisblåa ögon. Jag hade sett dem förr.

"I'm sorry but do I know you?" frågade jag.

Jag såg att killen kände igen mig med.

"Sherrie?" sa han funderande men samtidigt glatt till mig.

Jag kände igen den accenten. Det här är inte sant. Drömmer jag nu?

"It's Niall, Niall from Ireland, we moved here last month".

Jag visste inte vad jag skulle säga. Jag var mållös. Harry försökte ta tillbaka min uppmärksamhet som Niall hade tagit ifrån honom på bara några sekunder. Men jag var borta. Totalt.


Ja det var första delen på min Novell jag kommer publicera varje tisdag!
Vad tycker ni? Vad vill ni ska hända?
Stavfel och annat får ni gärna påpeka så jag kan rätta till det.


» Bella

jättebra! :) kan jag får vara med i novellen? :) kram! xx

Svar: Sure ;) x
Emma Kvarnström

2013-02-12 // 21:30:35

Ooooh, I like it! :D hahaha! Tycker det verkar vara en asm handling :) Dock är jag en människa som inte riktigt tycker om ordet "hångla", kan bero på att jag inte gillar vissa svenska ord, "make out" passar bättre ;) I alla fall, jag tycker (inget du behöver hålla med mig om^^) att meningen: "När klockan ringde till första lektionen tog jag sällskap med Harry och lämnade Kourtney och Emily som ändå skulle hångla en stund med sina pojkvänner Zayn och Liam som kom förbi...." är lite..jag vet som inte hur jag ska förklara..men typ jobbig eller något. Jaa..som sagt, vet inte hur jag ska förklara, det kan ha med min "inte-gilla-ordet-hångla-grej" att göra :p Sen tänkte jag på en annan sak, men det har inte med skrivandet att göra, utan mer designen. Jag tror att om du ska ha en novell så är det bättre om texten inte är i mitten utan från vänster till höger på hela "papperet" om du förstår vad jag menar :) Tycker hur som helst att novellen i sig verkar superbra och du är duktig på att skriva! :D

Kraam!

Svar: Sådär, nu har jag fixat till ditt lilla "icke gilla" ord :P
Emma Kvarnström

2013-02-12 // 22:06:40
» Bella

Jag vet hur jag kan komma in i novellen. Jag tänkte att jag kan vara en ny tjej som hamnar i Liams klass och läraren säger sätt dig jämte Liam där och hon tänker shit vad snygg han är och så lär dom känna så går hon till skåpet och så låser hon upp till skåpet så är det jämte Harrys skåp och vid Liams skåp, men dom är inte där och tänker jag hoppas att jag får vänner här, dom jag kan kan lita på och jag blev ju mobbad, så jag fick byta, men jag hopps att det går bra, men nu ska jag har bild, jag gillar verkligen att måla och så kollar hon vart hon ska och så börjar hon gå och så tänker hon fan jag kommer inte hitta här, men aja och så sätter sig Bella sig, heter Isabell, men kallas för Bella, jag heter Isabell, men kallas för Bella och så sätter sig Liam jämte henne och han frågar vad har du för lektion och Bella säger bild och Liam säger jag med, vi kan gå tillsammans och Bella säger okej och så lär dom känna varandra och så berättar hon varför hon flyttade från Liverpool och Liam säger vad tråkigt. annars kan det vara Louis som hon pratar med och sätter sig jämte. för att Louis är min favorit med, har 2 Liam och Louis. vad tycker du? :) kram! xx

Svar: Ja jag ska försöka få ihop det med storyn som redan finns i mitt huvud ;)
Emma Kvarnström

2013-02-12 // 22:09:55
» Bella

Jag har en idé. vill du höra den? har du en mejladress?`så kan vi mejla. kram! xx

Emma Kvarnström

2013-02-12 // 22:10:58
» Bella

det var idén som jag skrev :) gillar du den? jag skrev idén :)

2013-02-12 // 23:24:22
» Bella

trodde inte att dne kom frma, men den gjorde det :) xx

2013-02-12 // 23:24:42
» Bella

när kmr jag in och hur kmr jag in? kram! xx

2013-02-12 // 23:39:31
» Julia

Super! Längtar till nästa del :D

2013-02-13 // 18:31:15
» Leen

Kan jag vara med på novellen? Men det är en underbar börja av en novell! i alla fall :D Längtar tills nästa del...

Svar: Ja hur ser du dig själv komma in i novellen?
Emma Kvarnström

2013-02-17 // 17:39:56
» Leen

Svar till ditt svar : Jag vet inte bara någon som inte är elak :P

2013-02-19 // 16:50:13
» Leen

Svar till ditt svar : Jag vet inte bara någon som inte är elak :P

2013-02-19 // 16:50:35
» Leen

Svar till ditt svar : Jag vet inte bara någon som inte är elak :P

2013-02-19 // 16:50:35
» Leen

Oj, jag delade för många gånger.. Sorry!

2013-02-19 // 16:52:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback